فَصْلٌ فِى عَلَامَاتِ اْلوَلِىِّ
وَهُوَ أَنْ يَكُوْنَ أَبَداً نَاظِراً إِلَى نَفْسِهِ بِعَيْنِ اْلصَّغْرِ ، وَهُوَ أَنْ يَكُوْنَ خَائِفاً مِنْ سُقُوْطِهِ عَنِ الْمَرْتَبَةِ الَّتِي هُوَ فِيْهَا ، وَأَنْ لَا يَثِقَ بِكَرَامَةٍ تُظْهِرُ لَهُ وَأَنْ لَا يَغْتَرَّ بِهَا [1
ARI IEU HIJI PASAL ETA DINA MERTELAKEUN PIRANG-PIRANG CIRI WALI ALLOH SWT.
Jeung ari pirang-pirang cirina hiji Wali Alloh Swt. ( Kakasih Alloh Swt. ) Eta yen bukti dina salawasna halna ninggal kana dirina itu hiji Wali Alloh kalawan paninggal anu alit ( tegesna salawasna ngarasa dirina hina tibatan jalma lian ) , Jeung ari pirang-pirang cirina hiji Wali Alloh Swt.( Kakasih Alloh Swt. ) eta yen bukti anu sieun ( ku Alloh ) tina karuntuhanna tina martabat anu ari itu pirang-pirang ciri Wali Alloh teh aya dileubeutna ( tegesna salawasna ngarasa sieun maksiat ka Allah Swt. ) sareung yen hanteu nyarande kana karomah anu tembong ka itu hiji Wali Alloh sareung yen hanteu katipu kalawan karomahna itu hiji Wali Alloh Swt.
كَمَا وَرَدَ فِى اْلقُْرآنِ اْلكَرِيْمِ : أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُوْنَ
sakumaha parantos kawarid dina Al-Qur`an anu mulya : ”Eling-eling saestuna para wali Alloh eta teu aya kameulang ka aranjeunna sareung teu aya rasa seudih hate aranjeunna”.
وَهَذِهِ اْلآيَةُ الدَّلَّالَةُ عَلَى عَلَامَاتٍ وَ صِفَاتِ اْلأَوْلِيَاءِ اللهِ تَعَالَى
Jeung ari ieu eta hiji ayat anu tuduh kana pirang-pirang ciri sareung pirang-pirang sifat para Wali Alloh Swt.
وَفِى بَعْضِ اْلأَخْبَارِ اْلمَرْفُوْعَةِ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُئِلَ : مَنْ أَوْلِيَاءُ اللهِ ؟ قَالَ : الَّذِيْنَ إِذَا رُءُوا ذُكِرَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ
وَيَرْوِى عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: قَالَ اللهُ تَعَالَى : إِنَّ أَوْلِيَائِيْ مِنْ عِبَادِيْ الَّذِيْنَ يُذْكَرُوْنَ بِذِكْرِي وأُذْكَرُ بِذِكْرِهِمْ
Jeung Dina sapalih Hadits halna Marfu : kana saeunya-eunyana Nabi SAW. Ditaros : eta saha ari para wali Alloh teh? Mangka ngadawuh Nabi Saw. :” Para Wali Alloh Swt. nyaeta pirang-pirang jalma anu dimana-mana ditinggal mangka nyeubat jenengan Alloh.
Diriwayatkeun ti Nabi Saw. Parantos ngadawuh Alloh Swt. :”Saeunya-eunyana para wali kaula ti pirang-pirang abdi kaula nyaeta nyaeta pirang-pirang jalma anu disebat jenenganna babareungan kalawan nyebat jenengan kaula jeung kaula oge disebat kalawan panyeubatan eta jalma-jalma
وَهَذَا اْلحَدِيْثَانِ الدَّلَّالَةُ عَلَى عَلَامَاتٍ اْلأَوْلِيَاءِ اللهِ تَعَالَى
Jeung ari ieu eta dua hadits anu tuduh kana pirang-pirang ciri para Wali Alloh Swt.
قَالَ سَيِّدُنَا عُثْمَانُ ابْنِ عَفَّانٍ رَضِىَ اللهُ عَنْهُ : (( عَلَامَةُ اْلأَوْلِيَاءِ ثَمَانِيَةُ أَشْيَاءَ :قَلْبُهُ مَعَ اْلخَوْفِ وَالرَّجَاءِ وَلِسَانُهُ مَعَ اْلحَمْدِ وَالثَّنَاءِ وَعَيْنَاهُ مَعَ اْلحَيَاءِ وَاْلبُكَاءِ وَإِرَادَتُهُ مَعَ التَّرْكِ وَالرِّضَا
parantos ngadawuh Sayyiduna Utsman bin Affan Ra. :” Ari cirina para wali eta aya 8 pirang-pirang perkara :
1. ari hatena para wali eta salawasna sieun ku Alloh Swt. ( khouf ) anu akhirna
ninggalkeun sakabeh pamaksiatan
2. salawasna ngareup-ngareup rohmat Alloh Swt ( roja )
3. lisanna salawasna muji ka Alloh Swt ( Hamd )
4. salawasna ngaleum ka Alloh Swt ( Tsana )
5. dua socana para wali salawasna isin ku Alloh Swt. ( Haya )
6. salawasna nyeungceurikan dosa ( Bukai )
7. ninggalkeun dunya ( tarkaddunya ), tegesna ngutamikeun akherat.
8. salawasna nyuprih karidhoan Alloh Swt
وَقَالَ اْلإِمَامُ مَعْرُوفُ الْكَرْخِيُّ رَضِىَ اللهُ عَنْهُ : (( عَلَامَةُ الأَوْلِيَاءِ ثَلاثَةٌ : هُمُومُهُمْ لِلهِ، وَشُغُلُهُمْ فِيهِ , وَفِرَارُهُمْ إِلَيْهِ
parantos ngadawuh Imam Ma`ruf Al-Karkhi Rhm. : ” Ari cirina para wali eta aya 3 pirang-pirang perkara eta :
1. Tujuanna para wali Alloh Swt. mung ka Alloh Swt.
2. Kasibukanna para wali Alloh Swt. mung ka Alloh Swt.
3. Panglumpatanna para wali Alloh Swt. mung ka Alloh Swt.
وَقَالَ اْلإِمَامُ أَبُو اْلقَاسِمِ عَبْدُ اْلكَرِيْمِ بْنُ هَوَازِنِ اْلقُشَيْرِيِّ رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : (( عَلَامَةُ اْلوَلِىِّ ثَلَاثَةٌ : شُغْلُهُ بِاللهِ تَعَالَى ، وَفِرَارُهُ إِلَى اللهِ تَعَالَى ، وَهِمَّهُ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ
Parantos ngadawuh Imam Abul Qosim Abdil karim bin Hawazin Al-Qusyairy Rhm. :
“Ari Cirina wali Alloh Swt. Eta aya 3 ciri :
1. ( salawasna ) disibukkeun anjeunna reujeung Alloh Ta`alaa ( tegesna moal rek
malire kana dunya ).
2. Panglumpatan anjeunna ( salawasna ) ka Alloh Ta`ala
3. Tujuan anjeunna mung ka Alloh anu Maha Mulya tur Maha Agung
وَقَالَ أَيْضًا : ((عَلَامَةُ اْلوَلِىِّ الصَّادِقِ: أَنْ يَفْتَقِرَّ بَعْدَ الغِنىَ، وَيَذِلَّ بَعْدَ الْعِزِّ، وَيَخْفىَ بَعْدَ الشُّهْرَةِ، وَ عَلَامَةُ اْلوَلِىِّ اَلْكَاذِبِ: أَنْ يَسْتَغْنِيَ بِالدُّنْيَا بَعْدَ الْفَقْرِ، وَيَعِزَّ بَعْدَ الذِلِّ، وِيَشْتَهِرَ بَعْدَ الْخُلَفَاء
Sareung dawuhannana deui : “Ari Cirina Wali Shodiq : eta ngarasa miskin saparantos kengeng kakayaan, ngarasa hina saparantos kengeng kamulyaan, sareung nyumputkeun dirina saparantos kasohor. Sedeungkeun Ari Cirina Wali Kadzib : eta ngarasa mulya saparantos hina , ngarasa kasohor anu mana samemehna mantenna hanteu sohor.
وَقاَلَ الشَّيْخُ إِسْمَاعِيْلُ حَقِّيِّ اْلبَرُوْسَوِيِّ رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : ((علامة الأولياء : أن همومهم مع الله ، وشغلهم بالله ، وفرارهم إليه ، فنوا في أحوالهم ببقائهم في مشاهدة مالكهم فتوالت عليهم أنوار الأولياء ، فلم يكن لهم عن نفوسهم أخبار ولا مع واحد غير الله قرار ، وهم المتحابون في الله
Parantos ngadawuh Syeikh Ismail Haqqi Al-Barusawi Rhm : “Ari Cirina para wali Alloh Swt. Eta :
1. Tujuan para wali sarta Alloh
2. Kasibukan para wali reujeung Alloh
3. Panglumpatan para wali ka Alloh
fak para wali dina kaayaan rohani ( Ahwal ) para wali kalawan baqo itu para wali dijero musyahadah ka Al-Malik-na ( ka Alloh-na ) para wali anu berturut-turut ka itu para wali kana pirang-pirang cahaya para wali , lajeung hanteu bukti pikeun para wali tina pirang-pirang warta jiwa para wali sareung hanteu oge sarta salahsahiji liyan ti kaputusan Alloh, sareung ari para wali sili pika asih karana Alloh Swt.
وَقاَلَ الشَّيْخُ أَحْمَدُ اْلكَمَشْخَانَوِي رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : علامة الولي ثلاثة أشياء : أن يكون هو لله ، وأن يكون فراره إلى الله ، وأن يكون شغله بالله
Parantos ngadawuh Syekh Ahmad Al-Kamasykhonawi Rhm. :” “Ari Cirina wali Alloh Swt. Eta aya 3 pirang-pirang perkara eta :
1. Yen bukti ari anjeunna ( Robb teh ) eta Alloh
2. Yen bukti panglumpatanna ka Alloh
3. Yen bukti Kasibukanna sarta Alloh
وَقَالَ اْلإِمَامُ ذُو النُّوْنُ الْمِصْرِىُّ رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : (( علامة الولىّ ثلاثة : لايطفئ نور معرفته نور ورعه ، ولايعتقد باطنّا من العلم ينقض عليه ظاهرا من الحكم ، ولا يحمله كثرة نعم الله تعالى عليه وكرامته على هتك أستار محارم الله تعالى
parantos ngadawuh Imam Dzun-Nun Al-Mishri Rhm. :
“Ari Cirina wali Alloh Swt. Eta aya 3 ciri :
1. Chaya ( nur ) ma`rifat anjeunna hanteu mareumkeun sifat waro`-Na
2. Barina batin hanteu boga kayakinan hiji elmu dimana hukum lahirna ( Syareat-Na ) ngaruksak eta kayakinan
3. Seueurna Ni`mat Alloh sareung Kamulyaan ( Karomah ) anu dipaparinkeun ka anjeunna hanteu ngadorong anjeunna pikeun ngaut-ngaut hahalang pirang-pirang larangan Alloh Swt.
وَقاَلَ اْلإِمَامُ أَبُوْ هَمَّامِ عَبْدِ الرَّحْمَانِ بْنِ مُجِيْبِ رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : (( عَلَامَةُ اْلوَلِىِّ ثَلَاثَةَ عَشَرَ : لِنَفْسِهِ ذَابِحٌ، وَلِهَوَاه فَاضِحٌ، وَلِعَدُوِّه جَارِحٌ، وَلِلْخَلْقِ نَاصِحٌ. دَائِمِ اْلوَجَلِ، يَحْكُمُ اْلعَمَلَ، وَيَبْعَدُ اْلأَمَلَ وَيَسُّدُّ اْلخِلَلَ، ويَغْضَى عَلىَ الزَّلَلِ، عُذْرُهُ بِضَاعَةٍ، وَحَزْنُهُ صَنَاعَةٌ وَعَيْشُهُ قَنَاعَةٌ بِالْحَقِّ عَارِفٌ وَعَلىَ الْبَابِ عَاكِفٌ وَعَنِ الْكُلِّ عَازِفٌ
Parantos ngadawuh Imam Abul Hammam Abdir Rohman bin Mujib Rhm.: “Ari Cirina wali Alloh Swt. Eta aya 13 ciri :
1. Ngarasa diri pribadi anjeunna bangeut hina (dibandingkeun jeung anu lian)
2. Nahan diri jeung merangan hawa nafsu-diriNa
3. Mere nasehat ka makhluk
4. Salawasna nyakeutkeun diri ka Alloh
5. Ngagaduhan tingkah laku anu wijaksana
6. Ngajauhan nga-andai-andai ( saperti ucapan :”meureun/ lamun/ upami )
7. Tara daek nyawad
8. Nyeugah pagawean dosa
9. Waktu kosongna dipake pikeun ibadah
10. Susahna ngahaja di jieun-jieun ( sabab hiji wali Alloh kaceugah tina rupi-rupi kasedihan sareung kasusahan dunya ),
11. Hirupna saderhana ( ala kadarna )
12. Arif kana perkara anu beuneur
13. Mengasingkan diri ( nyorangan ) sareung nyeugah tina sadaya perkara anu teu aya mangfaatna.
وَقاَلَ قُطْبُ االرَّبَّانِى الشَّيْخُ عَبْدُ اْلقَادِرِ اْلجَيْلَانِيِّ رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : (( علامة الولي : الاستغناء بالله في كل شيء ، والقناعة بالله عن كل شيء ، والرجوع إليه في كل شيء ، فإن أبت نفسك إلا ادعاء الولاية فحدها بهذه الخصال ، فإن تقف فلست بولي
Parantos ngadawuh Wali Qutul Gauts Fardil Jami`I Syekh Abdul Qadir Jailani Ra. Rhm. :” “Ari Cirina wali Alloh Swt. Eta aya 3 ciri :
1. Ngarasa beunghar sarta Alloh Swt. dina saban-saban perkara
2. Ngarasa puas ( Qonaah ) sarta Alloh Swt. tina saban-saban perkara
3. Balik deui ( tobat ) ka Alloh Swt. tina saban-saban perkara
وَقَالَ أَيْضًا : علامة الولي أن يكون موافقا لربّه عزّ وجلّ فى جميع أحواله يصير كله موافقة من غير لم وكيف مع أداء الأوامر والانتهاء عن المناهى ، لاجرم تدوم صحبته له يصير فى صحبة قربه لايمينا ولاشمالا ولاوراء بل أماما فحسب يصير صدرا بلا ظهر قربا بلا بعد صفاء بلا كدر خيرا بلا شر
Sareung dawuhannana deui : “Ari Cirina Wali eta yen bukti satuju reujeung Robb-na dina narima sadaya kaayaanna jeung ngajadikeun sadayana anu nyatujuan, kalawan hanteu tumaros “naha “ jeung “kumaha” dibareungan kalawan ngalaksanakeun parentah jeung neubihan sadaya larangan-Na , kalawan kitu tangtu bae anjeunna bakal salawasna sarta Robb-na , anjeunna moal daek malire ka katuhu jeung ka kenca deui, komo deui ka jihat pengkeur , anjeunna bakal tumeuteup ka hareup , cakeut hanteu deui tebih , bersih kalawan hanteu aya kokotor, kasaean kalawan hanteu aya kaawonan.
وَقاَلَ قُطْبُ الشَّهِيْرُ الشَّيْخُ أَبُو اْلحَسَنِ الشَّاذِلِيِّ رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : وَعَلَامَةُ اْلوِلَايَةِ : الرِّضَى بِاْلقَضَاءِ وَالصَّبْرُ عَلَى اْلبَلَاءِ وَاْلفِرَارُ إِلَى اللهِ عِنْدَ الشَّدَائِدِ وَالرُّجُوْعُ إِلَيْهِ عِنْدَ النَّوَائِبِ
Parantos ngadawuh Syeikh Abul hasan Asy-Syadzili Rhm. : “ Ari ciri Kawalian eta aya 4 pirang –pirang ciri :
1. Ridho kana qodho ( Alloh Swt. )
2. Shobar tina kacilakaan
3. Panglumpatanna ka Alloh nalika kengeng pirang –pirang kasangsaraan
4. Balik deui ( tobat ) ka Alloh Swt. nalika kengeng pirang –pirang kacilakaan
وَقاَلَ اْلإِمَامُ عبد الوهاب الشعراني رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : (( علامة الولي ثلاث : الفناء عن الخلق ، والهوى ، والإرادة
Parantos ngadawuh Imam Abul Wahab Asy-Sya`rani Rhm. : “Ari Cirina wali Alloh Swt. Eta aya 3 ciri :
1. Fana ti mahluk
2. Fana tina Hawa
3. Fana tina Kahayang ( syahwat ).
وَقاَلَ الشيخ محمّد بهاء الدين النقشبندي رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : (( علامة ثلاث للولي : الأولى إذا رأيت وجهه أحبه قلبك الثانية إذا تكلم في المجلس سلب وجود الكل بحديثه الثالثة أن لا يحصل من عضو من أعضائه حركة مكروهة
Parantos ngadawuh Syeikh Muhammad Bahauddin Naqsyabandi Rhm. : “ Ari 3 pirang-pirang ciri pikeun hiji wali Alloh Swt. :
1. Dimana-mana anjeun ninggal rarayna mangka hate anjeun mikacintana
2. Dimana-mana nyarios dijero majlis ngarampas kaayaan sadayana dina haditsna
3. Hanteu memperoleh tina anggahota badan tina pirang-pirang anggahotana tina gerakan anu di bendu
وَقاَلَ الشيخ أحمد زروق رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : ((الولي يعرف بثلاث : إيثار الحق ، والإعراض عن الخلق ، والتزام السنة
Parantos ngadawuh Syeikh Ahmad Zaruq Rhm. : “ Ari Wali eta bisa dikanyahokeun kalawan 3 ciri :
1. Ngutamikeun Al-Haqq ( Alloh Swt. )
2. Malengos ti mahluk
3. Kakuduan dina migawe sunnah
وَقاَلَ اْلإِمَامُ أبو عَبْدِ اللهِ السِّجْزِيَّ رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : ((عَلامَةُ الأَوْلِيَاءِ ثَلاثٌ : تَوَاضُعٌ عَنْ رِفْعَةٍ ، وَزُهْدٌ عَنْ قُدْرَةٍ ، وَإِنْصَافٌ عَنْ قُوَّةٍ
Parantos ngadawuh Imam Abul Abdullah As-Sajzi Rhm. : “Ari Cirina wali Alloh Swt. Eta aya 3 ciri :
1. Tawadhu` tina kaluhuran pangkat
2. Zuhud tina kamampuan
3. Kaadilan tina kakerasan
وَقاَلَ الشيخ أبو بكر الواسطي رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : (( عَلَامَةُ اْلوَلِىِّ أربع
الأولى : أن يحفظ أسراره التي بينه وبين ربه مما يرد على قلبه من المصائب فلا يشكو
والثانية : أن يصون كرامته فلا يتخذها رياء ولا سمعة ، ولا يغفل عنها هوانا
والثالثة : أن يحتمل أذى خلقه فلا يكافأهم
والرابعة : أن يداري عباده على تفاوت أخلاقهم ، لأنه رأى الخلق لله وفي أسر القدرة ، فعاشرهم على رؤية ما منه إليهم
Parantos ngadawuh Syekh Abu Bakar Al-Wasity Rhm. : “Ari Cirina wali Alloh Swt. Eta aya 4 ciri :
1. Yen miara pirang-pirang rusiahna anu aya antara itu Wali sareng antara Pangeranna itu wali tina perkara anu nolak kana hatena itu wali tina pirang-pirang musibah lajeung hanteu mengeluh
2. Yen miara karomahna lajeung hanteu nganggona kalawan riya, sum`ah sareung hanteu mohokeun tina itu karomah kana kahinaan ( diri ).
3. Yen tahan itu wali tina gangguan mahlukna lajeung hanteu maleus deui ka aranjeunna
4. Yen nyeuneungkeun hate itu wali ka pirang-pirang mahlukna netepan kana pirang-pirang perbedaan akhlak aranjeunna, karana saenya-enyana itu wali ninggal kana dameulan Allah ( sanes ninggal makhluk ) sareung ( ninggal ) dina nyeubarkeun rusiah kamampuan, salajeungna berhubungan itu wali ka aranjeunna netepan kana paninggal anu ( aya ) ti itu wali ka aranjeunna
وَقاَلَ الشيخ إبراهيم بن الأعزب رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : (( عَلَامَةُ اْلوَلِىِّ أربعة أشياء : صيانة سره بينه وبين الله تعالى وحفظ جوارحه فيما بينه وبين أمر الله تعالى واحتمال الأذى فيما بينه وبين خلق الله تعالى ومداراته للخلق على قدر تفاوت عقولهم
Parantos ngadawuh Syeikh Ibrahim bin A`zab rhm. : “Ari Cirina wali Alloh Swt. Eta aya 4 ciri :
1. Miara rusiahna diantara itu wali sareung antara Alloh Swt.
2. Miara kana sadaya anggahota badanna dina perkara anu aya diantara itu wali sareung antara parentah Alloh Swt.
3. Tahan itu wali tina gangguan dina perkara anu aya diantara itu wali sareung mahluk Alloh Swt.
4. Tempat cicingna pikeun mahluk netepan kana kadar perbedaan pirang-pirang pikiran aranjeunna
وَقَالَ الشيخ أبو حمزة البغدادي رحمه الله تعالى: (( علامة الولىّ ثلاثة : الصادق أن يفتقر بعد الغنى و يذل بعد العز ويخفى بعد الشهرة
Parantos ngadawuh Syeikh Abu Hamzah al-Baghdadi, rhm. : “Ari Cirina wali Alloh Swt. Eta aya 3 ciri :
1. Jujur dina kafakiran saparantos ( janteun) beunghar,
2. Ngahinakeun ( diri ) saparantos ( janteun) mulya
3. Nyumputkeun ( diri ) saparantos kasohor
وَقاَلَ الشيخ عبد الغني النابلسي رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : (( يعرف الولي بخمسة أشياء : علم صحيح عن الله تعالى ورسوله ، ورزق صحيح ، وهمة عالية ، وبصيرة نافذة ، ونفس مطمئنة
Parantos ngadawuh Syeikh Abdul Ghani Al-Nabulis Rhm. : “ eta bisa dikanyahokeun hiji wali Alloh kalawan 5 pirang-pirang perkara :
1. Elmu anu bener ngeunaan Alloh sareung Rosul-Na
2. Rizqi anu bener ( halal )
3. Tujuan anu luhur ( mulya )
4. mata hate anu tembus ( kasyaf )
5. Jiwa anu tenang
وَقاَلَ الشيخ أَبو الْحَسَنِ بْنَ عَطَاءٍ رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : ((أَرْبَعَةٌ مِنْ عَلامَاتِ الأَوْلِيَاءِ : يَصُونُ سِرَّهُ فِيمَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ ، وَيَحْفَظُ جَوَارِحَهُ فِيمَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ أَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ ، وَيَحْتَمِلُ الأَذَى فِيمَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ النَّاسِ ، وَيُدَارِي مَعَ الْخُلُقِ عَلَى تَفَاوَتِ عُقُولِهِمْ
Parantos ngadawuh Syeikh Abu Hasan bin Atha rhm. : “ ari 4 tina pirang-pirang ciri para wali :
1. Miara rusiah antara itu wali sareung Alloh
2. Miara anggahota badanna di antara itu wali sareung parintah Allah anu Maha Kawasa tur Maha Mulya
3. Tahan tina gangguan antara itu wali sareung jalma-jalma
4. Nyeuneungkeun hate sarta makhluk netepan kana kadar perbedaan pirang-pirang pikiran aranjeunna
وَقاَلَ الإمام محمد بن علي الشوكاني رَحِمَهُ اللهُ تَعَالَى : من أعظم ما يتبين به من هو من أولياء الله تعالى أن يكون مجاب الدعوة ، راضياً عن الله تعالى في كل حال ، قائماً بفرائض الله تعالى ، تاركاً لمناهيه ، زاهداً فيما يتكالب عليه الناس من طلب العلو في الدنيا ، والحرص على رياستها ، ولا يكون لنفسه شغل بملاذ الدنيا ولا بالتكاثر منها ولا بتحصيل أسباب الغنى ، وكثرة اكتساب الأموال والعروض ، إذا وصل اليه القليل صبر ،
Parantos ngadawuh Imam Muhammad bin Ali Asy-Syaukani Rhm :” tina sapalih kaagungan anu mastikeun kalawan kaagungan tina itu kaagungan tina sapalih para wali Alloh Swt. eta yen bukti makbul pirang-pirang doa, halna anu ridho ti Allah Swt. dina saban kaayaan barina ngadeugkeun kana pirang-pirang kawajiban ti Alloh Swt. barina ninggalkeun kana larangan-na Alloh Swt. Halna anu zuhud dina perkara kahaweukkan ti manusa tina nyuprih kaluhuran di dunya, jeung tina haweuk kana kakawasaanna, jeung hanteu bukti pikeun nafsuna sibuk kalawan panyalindungan dunya jeung hanteu ngalobakeun kana dunya jeung hanteu kalawan ngumpulkeun /ngoleksi pirang-pirang sabab kabengharan jeung ngalobakeun panghasilan pirang-pirang harta tur anu rubak, dimana-mana dibere kana eta harta anu saeutik mangka sabar
وإن وصل اليه الكثير شكر ، يستوي عنده المدح والذم ، والفقر والغنى ، والظهور والخمول ، غير معجب بما من الله عليه من خصال الولاية ، إذا زاده الله رفعة ، زاد في نفسه تواضعاً وخضوعاً وحسن الأخلاق كريم الصحبة عظيم الحلم كثير الاحتمال وبالجملة
Jeung upama dibere kana eta harta anu seueur mangka syukur, calik disagedengeun anjeunna pujian jeung fitnah, sarua ( tingkahna ) nalika anjeuna dipuji jeung dicawad , nalika faqir jeung sugih , jeung nalika jagjag jeung hengker, sanes anu ujub ku perkara ti Alloh kana eta perkara pirang-pirang tabeat kawalian, dimana-mana ditambahan anjeunna ku Alloh kana kaluhuran pangkat , nambahan dina dirina depe-depe jeung handap asor ( karendahan hate ) sareng nyaekeun ahlak anu mulya , pergaulan anu agung , hilim ( murah hate ), anu seueur ihtimal kalawan jumlah
فمعظم اشتغاله بما رغب الله فيه ، وندب عباده إليه ، فمن كملت له هذه الخصال ، واتصف بهذه الصفات ، واتسم بهذه السمات ، فهو ولي الله الأكبر الذي ينبغي لكل مؤمن أن يقر له بذلك ، ويتبرك بالنظر إليه ، والقرب منه
ومن كان فيه بعض هذه الخصال ، واشتمل على شطر من هذه الصفات فله من الولاية بقدر ما رزقه الله تعالى منها ، ووهب له من محاسنها
Mangka ari mayoritas ( kaseuseueuran ) kasibukanna eta kana pekara anu mikaresep Alloh dijerona , dan jeung Alloh ngutus mahlukna ka Manteunna, mangka sing saha jalma anu nyampurnakeun eta jalma ka ieu pirang-pirang tabeat , jeung ngaboan sifat kalawan ieu pirang-pirang sifat, jeung mere ciri kalawan ieu ciri mangka ari mere ciri wali Alloh anu agung anu sayogyana pikeun saban mu`min yen netepkeun kana eta ciri anu atos ditutur , sareng nyuhunkeun barokah kalawan ninggal kana itu ciri jeung nyakeutkeun kana itu ciri, jeung sing saha jalma anu bukti dijero itu ciri sapalih ieu pirang-pirang tabeat , anu diwangun tina sapalih tina ieu pirang-pirang sifat mangka pikeun eta jalma sapalih tina kawalian kalawan kadar perkara anu ngarizqiyan kana eta perkara Alloh Swt tina eta tabeat jeung jeung maparin ka eta jalma tina kasaeanna tabeat.
قال بعض الحكماء :ليس بوليّ من وصف المعرفة عند أبناء الآخرة
Parantos ngadawuh sapalih Hukama ( para wali Alloh Swt. ) : “Sanes wali Alloh Swt. ( tegesna teu disebat wali ) jalma anu nerangkeun ma`rifat ka para putra pecandu akhirat.
وَأَضَافَ اْلمُؤَ لِّفُ مِنْ عَلَامَةُ اْلوَلِىِّ وَهُوَ مُوَافِقُ بِاْلآدَابِ الشَّرِيْعَةِ كَمَا قَالَ اْلإِمَامُ مَالِكُ بْنُ آنَسٍ رَضِىَ اللهُ عَنْهُ : مَنْ تَصَوُّفَ وَلَمْ يَتَفَقَّهْ فَقَدْ تَزَنْدَقَ وَ مَنْ تَفَقَّهَ وَلَمْ يَتَصَوُّفْ فَقَدْ تَفَسَّقَ وَمَنْ جَمَعَ بَيْنَهُمَا فَقَدْ تَحَقَّقَ
Jeung Nambihan anu ngarang ieu kitab tina sapalihna ciri wali Alloh nyaeta kedah saluyu sareung adab syareat sakumaha parantos ngadawuh Imam Maliki R.A. :” Sing saha jalma anu diajar elmu tashawuf tapi hanteu diajar élmu fiqih, mangka nyata eta jalma geus lumaku Zindiq. Jeung Sing saha jalma anu diajar élmu Fiqih tapi henteu diajar elmu tashawwuf mangka nyata eta jalma geus lumaku Fusuq. Jeung sing saha jalma anu ngumpulkeun diantara duanana mangka nyata manéhna geus ngahontal Hakekat.
( وَ مِنْ حِكَايَةٍ )
Jeung tina hiji hikayat :
قصد أبو يزيد البسطامي بعض من وصف بالولاية، فلما وافى مسجده قعد ينتظر خروجه، فخرج الرجل، وتنخّم في المسجد، فانصرف أبو يزيد ولم يسلّم عليه ، وقال : هذا رجل غير مأمون على أدب من آداب الشريعة، فكيف يكون أميناً على أسرار الحق ؟
Hiji waktu Abu Yazid Al-Busthomy Rhm. Angkat pikeun milari salahsaurang anu ku jalma-jalma lian digambarkeun salaku hiji wali. nalika dugi ka masjid eta jalma, manteunna lajeung calik sareung ngantosan eta jalma kaluar. eta jalma oge kaluar saatos nyiduh di leubeut masjid, Abu Yazid oge angkat kitu bae kalawan teu mere salam ka eta jalma ( anu nyiduh di leubeut masjid ) sareung sasanggeum :”ieu jalma hanteu bisa dipercaya pikeun ngalaksanakeun adab anu bener sapertos ditaroskeun dina hukum Alloh. Kumaha bisa diandeulkeun eta jalma pikeun ngajaga pirang-pirang rusiah Alloh Swt. ?”.
والله أعلم
Dilarang Copy Paste tanpa Izin Penyusun
yakni tanpa izin mudir Majlis Kang H.Sufyan
Tidak ada komentar:
Posting Komentar