فصل خصائص إسم الجلالة " الله
KAKHUSUSAN ISMUL JALALAH ( ALLOH )
إعلم أنّ علماء اختلفوا فى إسم الجلالة " الله " فى بسم الله الرحمان الرحيم فقال الشيخ خليل بن احمدوجماعة من اهل العربية : إنه اسم موضوع لله عزّ وجلّ لايشاركه فيه أحد
Kanyahokeun ku anjeun kana saenyana para ulama beda pamadeugan dina ngeunaan Ismul Jalalah ( Alloh ) dina lafaz Basmalah, parantos ngadawuh Syekh Kholil bin Ahmad sareng jamaah ti sapalihna urang arab :” jenengan eta mung pikeun Alloh , hanteu kengeng pikeun salian Alloh ,
قال الله تعالى ( هل تعلم له سميا ) [سورة مريم/65
parantos ngadawuh Alloh Swt. :”
“…naha anjeun uninga aya perkara anu sami sareng Manteunna ( Alloh ) ?” [Surah Maryam, ayat 65]
يعنى ان كل اسم لله تعالى مشترك بينه وبين غيره له على الحقيقة ولغيره على المجاز إلا هذا الاسم
Hartosna kana saenyana ari saban jenengan Alloh Ta`ala eta nyakup diri-Na , oge anu sanesna. ngagaduhan sifat hakiki pikeun Alloh jeung sifat majazi pikeun anu lian kajaba jenengan Alloh.
فإنه مختص به فيه معنى الربوبية والمعانى كلها تحته
Mangka saenyana eta jenengan Alloh, dikhususkeun mung pikeun Anjeunna ( Alloh Swt. ) dijerona ngandung ma`na rububiyyah ( Kapangeranan ) jeung sadaya ma`na eta kacakup dijerona
ألا ترى أنك إذا أسقطت منه الألف بقى لله وإذا أسقطت من الله اللام الأولى بقي له وإذا أسقطت من له اللام بقى هو
Perhatoskeun, jenengan Alloh memang leres-leres sampurna , lamun leungit tina Ismul Jalalah ( Alloh ), huruf “Alif” mangka mangka anu nyesa nyaeta “Lillah “ ( hartosna pikeun Alloh ), lamun leungit huruf “Lam” anu kahiji , mangka anu nyesa nyaeta “Lahu” ( hartosna pikeun Anjeunna ( Alloh ), jeung lamun dina kecap “Lahu” eta dileungitkeun “ Lam” na , mangka anu muncul nyaeta kecap Hu / Huwa ( hartosna Anjeunna ( Alloh )
قال سيدي العمرى رحمه الله تعالى فى كتاب بحر الأنوار فى خصائص إسم الجلالة " الله " ومن خصائصه أنه لاينقص بنقص بعض حروفه فتقول الله
Parantos ngadawuh sayyid Al-umariy rhm. Dina kitabna Bahrul Anwar dina ngeunaan kakhususan Ismul Jalalah ( Alloh ), diantara kakhususanna nyaeta kana saenyana Ismul Jalalah ( Alloh ) eta hanteu barobah jadi ngurangan kalawan pangurangan salah sahiji ( sapalih ) tina pirang-pirang hurufna, mangka ngucap anjeun lafadz Alloh.
فإذا أسقطت الألف تقول لله فإذا أسقطت الألف واللام الأولى تقول له فإذا أسقطت الألف واللامين تقول هو وهو الإسم الباطن
tuluy lamun ngalengitkeun anjeun kana huruf “Alif” ( kahiji ) , mangka anjeun bakal ngucap “Lillah “ ( hartosna pikeun Alloh ), tuluy lamun ngalengitkeun anjeun kana huruf “Alif” jeung “Lam” anu kahiji, mangka anjeun bakal ngucap “Lahu” ( hartosna pikeun Anjeunna ( Alloh ), tuluy lamun ngalengitkeun anjeun kana huruf “alif” jeung “Lam” duanana , mangka anjeun bakal ngucap Hu / Huwa ( hartosna Anjeunna ( Alloh ), jeung ari Hu / Huwa eta Ismul Bathin ( tegesna kecap ieu wangunna nyaeta isim dhomir / gaganti ngaran , sanes ngaran jelas , kusabab eta disebat bathin ( anu nyumput dibalik ngaran )
قال الإمام جعفر الصادق رضى الله عنه
انه اسم تام ، لأنه أربعة أحرف ، الألف : هو عَمُوْدُ التَّوْحِيْدِ . واللام الأول : لوح الفهم
واللام الثاني : لوح النبوة . والهاء : النهاية في الإشارة
Parantos ngadawuh Imam Ja'afar shodiq ra. :” kana saenyana Lafazd Alloh (ٱلله) eta jenengan anu Maha sampurna sabab ngandung 4 huruf nyaeta :
1. huruf Alif (الألف) anu diisyarohkeun salaku Tihang Tauhid (عمود التوحيد)
2. huruf Lam kahiji (اللام الأول) ngaisyarohkeun kana Lauh Kafahaman (لوح الفهم)
3. huruf Lam Kadua (اللام الثانى) ngaisyarohkeun kana Lauh Kanabian (لوح النبوة)
4. huruf Ha (الهاء) nyaeta pameakan dina isyaroh nyatana Nihayah Fi Isyarah (النهاية فى الإشارة).
وقال الشيخ عبد الكريم الجيلي رحمه الله تعالى
Ngadawuh Syaikh Abdul Karim al Jilli rhm :
واعلم أن الألف الأول : عبارة عن الأحدية التي هلكت فيها الكثرة ولم يبق لها وجود من الوجوه
“Kanyahokeun ku anjeun, kana saenyana huruf alif anu kahiji nerangkeun Ahadiyyah (Katunggalan),
وذلك حقيقة قوله تعالى كُلُّ شَيْءٍ هالِكٌ إِلّا وَجْهَهُ القصص : ٨٨
Jeung ari eta hakekat sakumaha dawuhan Alloh Swt. "sakabeh perkara pasti kajaba Kakawasaan-Na." (QS. Al Qashash:88).
يعني : وجه ذلك الشيء وهو أحدية الحق فيه ومنه ، له الحكم فلا يقيد بالكثرة إذ ليس لها حكم . ولما كانت الأحدية أول تجليات الذات في نفسه لنفسه بنفسه ، كان الألف في أول هذا الاسم وانفراده بحيث لا يتعلق به شيء من الحروف تنبيها على الأحدية التي ليس للأوصاف الحقيقية ولا للنعوت الخلقية فيها ظهور ، فهي أحدية محضة ، اندحض فيها الأسماء والصفات والأفعال والتأثيرات والمخلوقات
Nyatana: Kakawasaan eta perkara,
الحرف الثاني من هذا الاسم : هو اللام الأول ، فهو عبارة عن الجلال ، ولهذا كان اللام ملاصقاً للألف ، لأن الجلال أعلى تجليات الذات
Huruf kadua tina ieu jenengan Alloh nyaeta “laam kahiji nyatana nerangkeun al Jalal (Maha Gagah) anu mangrupikeun manifestasi anu pangluhurna tina Dzat Na.
الحرف الثالث : هو اللام الثاني ، وهو عبارة عن الجمال المطلق الساري في مظاهر الحق عز وجل
Huruf katilu nyaeta Huruf “laam kadua “ nyatana nerangkeun al Jamal (Maha Endah).
الحرف الرابع من هذا الاسم : هو الألف الساقط في الكتابة ولكنه ثابت في اللفظ، وهو ألف الكمال المستوعب الذي لا نهاية ولا غاية له
Huruf kaopat tina ieu jenengan Alloh nyaeta “Alif” anu hanteu kasurat dina tulisan namung nyata dina palapalan (tegesna huruf alif kadua ieu mangrupikeun huruf anu aya dijero pangucapan namung tersembunyi dijero tulisan, ), jeung ari huruf alif nerangkeun al Kamal (Maha Sampurna) anu hanteu aya akhir jeung teu aya tungtung karana Alloh nyaeta al Awwal wa al Akhiiru.
الحرف الخامس من هذا الاسم : هو الهاء ، فهو إشارة إلى هوية الحق الذي هو عين الإنسان
Huruf kalima tina ieu jenengan Alloh nyaeta “Ha” anu mangrupikeun isyarat tina hawiyah (Ka-Anjeunna-an) anu sajatina nyaeta hakekat tina manusa.”
وقال الشيخ ابن عطاء الله السكندري رحمه الله تعالى
الألف الأولى : دلالة الذات ، واللام الأولى : دلالة صفات الذات ، واللام الثانية : دلالة أسماء الأفعال ، واللام الثالثة : دلالة أسماء المعاني القائمة بأسماء الصفات ، والهاء : دلالة أسماء الإشارة لبواطن الأسماء
Ngadawuh Syeh ibnu Athoillah Assukandariy rhm. :”Alif kahiji: nuduhkeun hiji dzat, Lam kahiji: nuduhkeun Sifat-sifat Dzat, lam kadua: nuduhkeun Asma Af`al, lam katilu : nuduhkeun Asma pirang-pirang makna anu ngadeg kalawan Asma pirang-pirang sifat , jeung Ha: nuduhkeun Asma panuduh pikeun jero-jero Asma.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar